Czynniki zwiększające ryzyko powstania rozstępu mięśnia prostego brzucha - Kobieca Fizjoterapia Joanna Piórek-Wojciechowska

Czynniki zwiększające ryzyko powstania rozstępu mięśnia prostego brzucha

Bardzo często kobiety pytają dlaczego akurat one cierpią na rozstęp mięśnia prostego brzucha lub co mogą zrobić, by po porodzie nie usłyszeć tej diagnozy.

Na dzień dzisiejszy, wyniki badań nie określają jednoznacznie jakie działania należy podjąć/czego nie robić by rozstęp na pewno się nie pojawił. Tak na prawdę nikt nie może zagwarantować, że tak się nie stanie.
Wiadomo natomiast, że zwiększone ryzyko rozstępu mięśnia prostego brzucha po ciąży może wynikać z:

?wieku rodzącej (powyżej 35 lat)
?liczne ciąże, ciąża mnoga
?ułożenie dziecka w macicy
?wysoka waga urodzeniowa dziecka
?przedłużająca się akcja porodowa; długie, intensywne parcie
?predyspozycje genetyczne
?nieprawidłowy trening podczas ciąży
?zbyt wczesny powrót do intensywnej aktywności fizycznej/ podnoszenie ciężkich przedmiotów
?nieprawidłowa postawa ciała
?osłabione mięśnie brzucha
?❗ NADMIERNIE WZMOCNIONE mięśnie brzucha (mięśnie stają się zbyt napięte, mało elastyczne)

Jest więc sporo czynników, na które mamy wpływ. Zadbajmy o nie, by jak najbardziej zminimalizować ryzyko powstania rozstępu!

JESTEM

Joanna Piórek-Wojciechowska

Z zawodu i pasji zajmuję się terapią zaburzeń dna miednicy, fizjoterapią kobiet w ciąży oraz po porodzie.

Zafascynowana możliwościami jakie daje współczesna fizjoterapia, chciałabym dzielić się z Wami moją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie fizjoterapii kobiecej.