Ćwiczenia rozciągające w ciąży – dlaczego warto je wykonywać codziennie?

cieczenia rozciągające w ciąży

Ćwiczenia rozciągające w ciąży – Dzięki kilku ćwiczeniom, skierowanym na odpowiednie grupy mięśniowe, możesz znacznie polepszyć swoje samopoczucie – poczujesz że Twoje mięśnie są bardziej elastyczne, a dolegliwości bólowe kręgosłupa stają się mniej uciążliwe.

Warto poświęcić kilka chwil dziennie, by ulżyć przeciążonemu kręgosłupowi.

?Co Wam polecam?

➡Kocie grzbiety – są idealnym sposobem na rozciąganie, przykurczonych w ciąży, mięśni przykręgosłupowych.

➡ Przybieranie pozycji dziecka (pozycja jak na zdjęciu) – jest to pozycja bardzo komfortowa dla całego kręgosłupa. Przybieraj ją jak najczęściej, by dać mu się zrelaksować. Kolana ułóż w lekkim rozkroku, tak by między nimi mógł zmieścić się brzuszek.

➡ Ćwiczenia otwierające klatkę piersiową – w ciąży mięsnie klatki piersiowej ulegają przykurczeniu. Rozciąganie ich może przynieść znaczną ulgę jeśli cierpisz na ból w odcinku piersiowym kręgosłupa.

➡ Ruchy miednicą – ruchy w przód i w tył, do boków lub krążenia biodrami. To idealny sposób na rozluźnienie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, mobilizację całej miednicy, a także rozluźnienie mięśni dna miednicy! Jeśli masz w domu duża piłkę gimnastyczną, możesz wykonywać ruchy miednicy siedząc na niej. Jeśli nie – wykonuj ruchy miednicą w staniu, w siadzie na krześle, w leżeniu na plecach. Wprawiaj w ruch swoją miednicę kiedy tylko masz ochotę!

➡ Ćwiczenia rozciągające mięśnie nóg – szczególnie uwzględnij mięsień biodrowo-lędźwiowy, który poprzez przyczepy na kręgosłupie może powodować dolegliwości bólowe. Rozluźniaj również całą taśmę tylną, czyli łydki i dwugłowy uda.

?Skrócone mięśnie pogarszają postawę ciała, prowadzi to do przeciążeń, a w konsekwencji do uciążliwych dolegliwości bólowych. Dlatego rozciąganie tych partii ciała może przynieść dużo dobrego dla Twojego samopoczucia.