Kręgosłup w ciąży nie musi boleć! - Kobieca Fizjoterapia Joanna Piórek-Wojciechowska

Kręgosłup w ciąży nie musi boleć!

Bóle kręgosłupa to jedne z najczęstszych dolegliwości, które uprzykrzają życie przyszłym mamom.

➡Czy wizyta u fizjoterapeuty może pomóc?

?Oczywiście! Istnieje wiele technik – od kinesiotapingu po bezpieczne ćwiczenia rozluźniajcące, ktore przynoszą sporą ulgę w bólu lub nawet całkowicie go redukują! Istnieją oczywiście czynniki na które nie mamy wpływu, jednak u przeważającej części kobiet, wdrożenie właściwej terapii może przynieść znaczną ulgę w bólu.

✔Dlaczego kręgosłup podczas ciąży tak często boli? Przede wszystkim powodem jest zmiana postawy ciała – powiększający się brzuch powoduje przeniesienie środka ciężkości do przodu oraz zwiększenie przodopochylenia miednicy. W wyniku tego dochodzi do pogłębienia lordozy lędźwiowej, skrócenia mięśni przykregosłupowych oraz mięśnia biodrowo-lędźwiowego. Tak długotrwale przeciążony kręgosłup zaczyna boleć.
✔Dodatkowo, pod wpływem hormonów ciążowych, dochodzi do rozluźnienia więzadeł i ścięgien, co zmienia stabilizację mięśniowo-stawową. Z tego powodu często odczuwany jest ból w obrębie stawów krzyżowo-biodrowych i biodrowych.
✔Sytuację pogarsza również zwiększającą się masa ciała, która dodatkowo obciąża stawy kręgosłupa i kończyn dolnych.
✔Objawy rwy kulszowej może również wywoływać powiększający się macica, która uciska właśnie na nerw kulszowy.

JESTEM

Joanna Piórek-Wojciechowska

Z zawodu i pasji zajmuję się terapią zaburzeń dna miednicy, fizjoterapią kobiet w ciąży oraz po porodzie.

Zafascynowana możliwościami jakie daje współczesna fizjoterapia, chciałabym dzielić się z Wami moją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie fizjoterapii kobiecej.